آریس، آنت وبوگین، ژاک (2009). مدیریت شرکتهای رسانهای ارزشزایی خلاقانه، ترجمه، گروه مترجمان معاونت برنامهریزی صداوسیما، انتشارات طرح آینده.
آقازاده، هاشم (1396). دست نامه مدیریت استراتژیک. انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول.
استیسی، رالف (1392). تفکر استراتژیک و مدیریت تحول، ترجمه: جعفری، مصطفی و کاظمی موحد، مهزیار. موسسه فرهنگی رسا. چاپ چهارم.
استیسی، د، رالف (1382) مدیریت بر ناشناختهها، مترجمان محسن قدمی و مسعود نیازمند. انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
ایکاف، راسل (1384). «بازآفرینی سازمان؛ طرحی برای سازمانهای سده بیست و یکم» مترجم: تقی ناصر شریعتی (و دیگران) تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
برشین، دیوید و همکاران (1397). روندهای مدیریت سرمایه انسانی در هزاره سوم، ترجمه، قدمی، محسن و فهیما، مریم. شرکت چاپ و انتشارات.
پاپاتاناسوپولوس، استیلیانوس ونگرین، رالف (2004). رسانههای اروپایی. ترجمه. عباسی، هومن. انتشارات سروش. چاپ اول.
خداخواه املشی، مرتضی(1391). تحلیل استراتژیک سازمانهای رسانهای با مورد کاوی شبکه تلویزیونی بیبیسی، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تهران مرکز، تهران.
شارعپور، محمود. (1396). فضای مجازی: مفهومسازی، سنجش و دلالتهای سیاستگذاری، ساری: سازمان مدیریت و برنامهریزی مازندران.
ضیایی پرور، حمید (1390). اینترنت و رادیو، مجموعه مقالات سومین اجلاس جهانی صدا، تهران: دفتر پژوهشهای رادیو، 11-42.
داونپورت، توماس. لیبلد، ماریوس و ولپل، اسون (2006). مدیریت استراتژیک در اقتصاد نوآوری. ترجمه: قدمی، محسن، نیازمند، مسعود و آفتاب آذری، میترا. انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی. چاپ اول.
داونپورت، تامی اچ وپروسات، لارنس (1379). مدیریت دانش، ترجمه حسن رحمانیان سرشت، تهران، نشر ساپکو.
روشندل، اربطانی. شریفی، سید مهدی و لبافی، سمیه (1397). مدیریت رسانه. انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول.
روشندل اربطانی، طاهر، رضی، حسین و لبافی، سمیه(1392). بررسی آسیب شناسانه سیاست گزاری در صداوسیما. فصلنامه مدیریت دولتی.دوره چهارم شماره 10.
عاملی، سعیدرضا (1390). فضای مجازی، تهران. انتشارات دانشگاه تهران.
علی عسکری، مکبری، هادی، (1390). آینده رسانه ملی در فضای اینترنت، افق رسانه، (2)95، صص 57-69.
فرهنگی، بهزاد، محکمی، اکبر و دانایی، رضا، (1391). برنامهریزی استراتژیک در سازمانهای رسانهای ایران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 24 (4).
فرهنگی، علیاکبر و ابطحی، عطاالله، (1392). آینده رسانه و مدیریت آینده رسانه، فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، (4) 99، صص 17-35
فرهنگی، علیاکبر، محکی، رضا و دانایی، لطف اله (1391). عنوان برنامهریزی استراتژیک در سازمانهای رسانهای ایران، فصلنامه مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، سال دوم، شماره 3.
قدمی، مجتبی (1392). بازآفرینی و تحول در رسانه. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، گرایش تحقیق در ارتباطات، 27-37.
کاستلز، مانوئل (1389). عصراطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکهای)، ترجمه احمدعلی قلیان و افشین خاکباز، تهران: طرحنو، چاپ ششم، ج1
کونگ، لوسی(1392). مدیریت راهبردی رسانه، ترجمه: فرهنگی، علیاکبر، قراگوزلو، علیرضا و خطیب زاده، مریم. انتشارات دانژه. چاپ دوم.
گیودایس، مانلیو دل. کارایاریس، الیاس وپروتا، ماریا (1392). مدیریت دانایی میان فرهنگی، ترجمه، قدمی، محسن و نیازمند، مسعود. انتشارات موسسه نشر شهر. چاپ اول.
لشکر بلوکی، مجتبی (1397). مدیریت استراتژیک نوین. انتشارات آریا قلم. چاپ اول. صص24- 35.
لشکر بلوکی، مجتبی (1394). مهندسی مجدد سازمانی. آریا قلم. چاپ اول. چاپ دوم.
لوبلان ویکس، ژان و همکاران (2004). مدیریت رسانه، ترجمه روشندل اربطانی، طاهر. انتشارات دفتر پژوهشهای رادیو و دفتر پژوهشهای فرهنگی.
مارا، اینشتاین (2004). تنوع در رسانه، ترجمه، گروه مترجمان معاونت برنامهریزی صداوسیما، انتشارات طرح آینده. چاپ اول.
مککوایل، دنیس(1387). «مخاطبشناسی» ترجمه: مهدی منتظرقائم. تهران: دفترمطالعات و توسعهرسانهها، چاپ چهارم.
منوریان، عباس(1397). تفکر استراتژیک. انتشارات دانشگاه تهران. چاپ دوم.
Albarran, Alan (2008), Defining Media Management, International Journal on Media Management, vol 10, N4
Alex M, (2016), Department of Political Science, Memorial University of Newfoundland,St. John's, Published Online, 24.
Schmid,B,Alt,R, Zimmermann, H. and buchet,B. (2001):Anniversary Edition:Business Model”,Electronic Markets,11(1) 3-9
Christensen, C. M. (2001), "Assessing Your organization`s innovation Capabilities", Leader to Leader, 21, 27-37.
Davenport, TH., Harris, J. G, and Kohli, A. K., (2001) "How Do They Know Their Customers So Well? MIT Sloan Management Review, 2(42), 240-274
Deloitte (2007) Turn on to Digital: Getting Preparedfor Digital Content Creation and Distribution in 2012. London: Deloitte.
Gilbert, D. V. (2002). Critical success factors for business reengineering and corporate performance: the case of Korean corporations", Technological Forecasting and Social Change 58(2), 297-311.
Grant, R. M. (2016), "Contemporary Strategy Analysis. 9thed, John Wiley & sons, ltd
Grant, R. M. (2002), Contemporary Strategy Analysis, 4 Edition, Oxford: Blackwell Publishers
Hamel, G. (2000), These four key dimensions have originally been suggested, in different ways, by a number of authors,
Hansen, M. T., Chesbrough, H. W., Nohria, N., and Sull D. N. (2000), "Networked Incubators: Hothouses of the New Economy", Harvard Business Review, September-October, 76-79
Hitt, M. A. Ireland, R. D, Sirmon, David G, & Trahms, Cheryl A., 2011), "Strategic Entrepreneurship: Creating value for Individuals, Organizations, and Society Academy Management Perspectives.
Hammer. M. and Champy. J. . (1993),Reengineering the Corpertion. A Manifesto for Business. NY;Harper-Business
Kaiser, H. 1974. An index of factor simplicity. Psychometrika 39: 31–36
larcker, D. and Ittner, C. (2003), "Coming Up Short on Nonfinancial Measurement," Harvard Business Review, November, 88-95; Voelpel, S. C., Leibold, M., Eckhof, R. and Daven. Port, T. H. (2005), "The Tyranny of the Balanced Scorecard", Journal of Intellectual Capitat December, in print.
Kaplan, R.S. and Norton D P, (2017). The Balanced Scorecard, Boston: Harvard Business School Press
Linda S. Ackerman-Anderson, (2001). Beyond Change Management: Advanced Strategies for Today's Transformational
Küng, L, (2016), Strategic Management in the Media: Theory to Practice, Sage, London Second edition, 14- 72.
Mapple, V,v B, Wagner, T, F, Kietzman, J, H, McCarthy, I, P, (2000), Social media? It's serious! Understanding the dark side of social media, European Management Journal,
Morris. D. Brandon. J. (1993). Re-engineering Your Business. New York McGraw-Hill.
Parker. J. (1993). An ABC guide to business process reengineering. Industrial Engineering, 25(5). 52
Pearce, J. & Robinson, R., (2014), "Strategic Management", 14thed, McGraw-Hill
See Von Hippel, E. Thomke, S. and Sonnak, M. (1999), "Creating 3M Harvard Business Review. Vol. 43, Issue 4, 47-57
See Chesbrough, H. W. (2003), "The Era of Open Innovation', MIT Sloan Management Review, Issue 44, Vol. 3, 35-41.
See for example, Friedman, T. L (2005), the world is flat, New York: Farrar, Straus, and Giroux: also pink, D, H. (2005) A Whole New Mind, New York: Riverhead Adapted from Chesbrough, H. W. (2003), op. cit, p. 36
See: Gibbert, M., Leibold, M. and Probst, G. (2002), "Five Styles of Customer Knowledge management, and How Smart Companies Use Them to Create Value". European Management Journal, 20(5).
Ten,H, Manoli, AE,Hodgkinson, IA, Downward, P, (2007), Chat Room participation: From policy, through facilities,to users’ health, well-being,and social capital, Social Media Management Review, 41 (1), 84- 92.
Toffler, A. (1980), the Third Wave, New York: Morrow.
Voelpel,S, Leibold, M. Tekie, E, and von Krogh, G, (2005), “ Escaping the Red Queen Effect in competitive Strategy: how Managers Can Change industry Rules by Sense- testing their Business Model “, European Management Journal. vol, 23,no.
Vukanovic, Zvezdan, (2009), Changing the Global Paradigm: Strategic Management of New Media, International Journal on Media Management, 11(2),
Wenger, E. C. and Snyder, W. M. (2000), "Communities of Practice: the Organizational Frontier", Harvard Business Review, 78(1), 145