اکبری، م. (1397). اعتبارسنجی در پژوهشهای کمّی، کیفی و آمیخته. روششناسی علوم انسانی. 24(94). صص 23-45.
بارل، گیبس؛ مورگان، گارت (1943). نظریههای کلان جامعهشناختی و تجزیهوتحلیل سازمان: عناصر جامعهشناختی حیات سازمانی. ترجمه: محمدتقی نوروزی (1393). قم: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعهی علوم انسانی و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
بلیکی، نورمن (2000). طراحی پژوهش اجتماعی. ترجمه: حسن چاوشیان (1393). تهران: نشر نی
تدلی، چالرز؛ تشکّری، عباس (2009). مبانی پژوهش ترکیبی: تلفیق رویکردهای کمّی و کیفی. ترجمه عادل آذر و سعید جهانیان (1395). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی
داناییفرد، حسن (1393). نظریهپردازی: مبانی و روششناسیها، (چاپ سوم). تهران: انتشارات سمت
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1394). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، (چاپ بیست و هشتم)، تهران: انتشارات آگه
وندیون، آندرو (2007). روششناسی نظریهپردازی: بر مبنای پژوهش مشارکتجویانه در علوم اجتماعی. ترجمه: حسن داناییفرد (1392). تهران: انتشارات صفار
Andersen, P. H., & Kragh, H. (2010). Sense and sensibility: Two approaches for using existing theory in theory-building qualitative research. Industrial marketing management, 39(1), 49-55.
Carroll, C., Booth, A., Leaviss, J., & Rick, J. (2013). “Best fit” framework synthesis: refining the method. BMC medical research methodology, 13(1), 37.
Christ, T. W. (2013). The worldview matrix as a strategy when designing mixed methods research. International Journal of Multiple Research Approaches, 7(1), 110-118.
Creswell, J.W., (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches 4th ed., Thousand Oaks, California: SAGE Publications Ltd
Dubois, A., & Gadde, L. -E. (2002). Systematic combining: An abductive approach to case research. Journal of Business Research, 55(7), 553−560.
Eastwood, J. G., Jalaludin, B. B., & Kemp, L. A. (2014). Realist explanatory theory building method for social epidemiology: a protocol for a mixed method multilevel study of neighbourhood context and postnatal depression. SpringerPlus, 3(1), 12.
Fisher, G., & Aguinis, H. (2017). Using theory elaboration to make theoretical advancements. Organizational Research Methods, 20(3), 438-464.
Green, H., (2014). Use of theoretical and conceptual frameworks in qualitative research. Nurse Researcher. 21, 6, 34-38.
Guyon, H., Kop, J. L., Juhel, J., & Falissard, B. (2018). Measurement, ontology, and epistemology: Psychology needs pragmatism-realism. Theory & Psychology, 28(2), 149-171.
Järvensivu, T., & Törnroos, J. Å. (2010). Case study research with moderate constructionism: Conceptualization and practical illustration. Industrial marketing management, 39(1), 100-108.
Jensen, L. A., & Allen, M. N. (1996). Meta-synthesis of qualitative findings. Qualitative health research, 6(4), 553-560.
Ketokivi, M., & Choi, T. (2014). Renaissance of case research as a scientific method. Journal of Operations Management, 32(5), 232-240.
Kivinen, O., & Piiroinen, T. (2004). The relevance of ontological commitments in social sciences: Realist and pragmatist viewpoints. Journal for the theory of social behaviour, 34(3), 231-248.
Kovács, G., & Spens, K. M. (2005). Abductive reasoning in logistics research. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 35(2), 132-144.
Leshem, S., & Trafford, V. (2007). Overlooking the conceptual framework. Innovations in education and Teaching International, 44(1), 93-105.
Orton, J. D. (1997). From inductive to iterative grounded theory: Zipping the gap between process theory and process data. Scandinavian Journal of Management, 13 (4), 419−438.
Rocco, T. S., & Plakhotnik, M. S. (2009). Literature reviews, conceptual frameworks, and theoretical frameworks: Terms, functions, and distinctions. Human Resource Development Review, 8(1), 120-130.
Suddaby, R. (2006). From the editors: What grounded theory is not. Academy of Management Journal, 49(4), 633−642.
Tokunaga, R. S. (2010). Following you home from school: A critical review and synthesis of research on cyberbullying victimization. Computers in human behavior, 26(3), 277-287.
Walsh, D., & Downe, S. (2005). Meta-synthesis method for qualitative research: a literature review. Journal of advanced nursing, 50(2), 204-211.
Whittington, R. (1988). Environmental structure and theories of strategic choice. Journal of Management studies, 25(6), 521-536.