مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

نویسنده

چکیده

شرکت‌ها در سال‌های آغازین سده بیست و یکم درگیر چالش‌های جدی ناشی از تحولات نظری و رقابت‌های سخت بر سر استفاده از منابع کمیاب شده‌اند (یاریف، 2005، 230). در این شرایط بر سر مسئولیت‌های اجتماعی آنها چه می‌آید؟ آیا در این شرایط رقابتی که ممکن است از دست دادن فرصت‌های سودآوری، به شکست شرکت منجر شود، به میان کشیدن موضوع مسئولیت اجتماعی منطقی به نظر می‌رسد؟ مقاله حاضر، با مراجعه به جدیدترین منابع در دسترس، می‌کوشد این موضوع را به‌طور کلی مورد بررسی تحلیلی قرار دهد و فرصتی برای مطالعه و پژوهش بیشتر کسانی که به جنبه‌های اخلاقی سازمان‌ها اهمیت می‌دهند فراهم کند

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Social Responsibility of the Corporations

چکیده [English]

In the early 21 century, the corporations have had challenges caused by the theoretical evolutions and the stiff competition over the scarce resources. In these circumstances, what will happen to their social responsibilities? Does it seem reasonable, under these competitive conditions – where they lose the opportunities for profit – making which may lead to their complete failure – to talk about social responsibilities? This article, referring to the newest available references, will attempt to study this subject analytically and to provide an occasion for further studies and researches by those who believe in the ethical aspects of the organizations

کلیدواژه‌ها [English]

  • social responsibility
  • Corporations
  • Competition