با این که عرفی شدن در غرب یک فرایند پرسابقه و جدید است و در آرای بیشتر متفکرین اجتماعی و دینپژوهان غربی اشارات مهمی به آن شده است، لیکن تنها در چند دهة اخیر، توجهات بیشتری را بین اندیشمندان علوم انسانی و خصوصاً جامعهشناسان برانگیخته و به یکی از محورهای اساسی مطالعات جامعهشناختیِ دین بدل شده است. این عطف توجه که خود تحت تأثیر اتفاقاتی است که در واقعیتهای جاری جهانی قرار دارد، باعث شده تا به این واقعیت دائماً جاری در جوامع بشری، از نو با تأمل بیشتری نظر شود و از قِبَلِ آن، ابیات حجیم و گرانسنگی پدید آید
رضا شجاعی زند, علی. (1381). چراییِ نقضِ «اسلام» برتلقی اسطورهای از نظریة «عرفی شدن»؛ بازشناسی عرفی شدن در دو تجربة مسیحی و اسلامی. فصلنامه علمی راهبرد, 10(2), -.
MLA
علی رضا شجاعی زند. "چراییِ نقضِ «اسلام» برتلقی اسطورهای از نظریة «عرفی شدن»؛ بازشناسی عرفی شدن در دو تجربة مسیحی و اسلامی". فصلنامه علمی راهبرد, 10, 2, 1381, -.
HARVARD
رضا شجاعی زند, علی. (1381). 'چراییِ نقضِ «اسلام» برتلقی اسطورهای از نظریة «عرفی شدن»؛ بازشناسی عرفی شدن در دو تجربة مسیحی و اسلامی', فصلنامه علمی راهبرد, 10(2), pp. -.
VANCOUVER
رضا شجاعی زند, علی. چراییِ نقضِ «اسلام» برتلقی اسطورهای از نظریة «عرفی شدن»؛ بازشناسی عرفی شدن در دو تجربة مسیحی و اسلامی. فصلنامه علمی راهبرد, 1381; 10(2): -.