پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Extracting and Prioritizing Strategies for Achieving Scientific Authority an Importance- Performance Analysis (IPAاستخراج و اولویتبندی راهبردهای نیل به مرجعیت علمی ج.ا.ایران با روش تحلیل عملکرد- اهمیت (IPA)124651FAرضا طهماسبی بلوک آبادمجتبی جوادیمحمد حسن میرزایی هاوشکیمیثم لطیفیJournal Article19700101Purpose: One of the most important national and international scientific goals of our country is the scientific authority of the Islamic Republic of Iran. In order to achieve scientific authority, it is necessary to use the strategies presented by the Supreme Leader based on the spatial, temporal and situational characteristics. This research seeks to prioritize these strategies to accelerate the achievement of the scientific authority of Islamic Iran. Method: The present research method is combinatory (quantitative and qualitative), so that in the first step, the method of data- based theory is used to extract the strategies for achieving scientific authority from the perspective of the Supreme Leader. The extraction of the content has been done by drawing upon statements made by the Supreme Leader during the years 1368 to 1393. In the second step, based on the quantitative method of IPA, these strategies were prioritized based on the views of the experts in the field of science in the country. Findings: In the first part, based on the stage of extraction of concepts from leadership statements, fourteen fundamental strategies (main concepts in open coding) have been identified for achieving scientific authority; further, based on quantitative analyzes, these strategies were divided into four categories. Each category, based on two dimensions of importance and performance, represented the degree of priority of that strategy in line with the needs of the country. Results: Finally, after extracting major concepts based on quantitative analyzes, it became clear that the priority should be given to the strategies of "university and university unity", "software movement and science production", "transformation of education" and "development in the education system and theose of systematic management of the scientific field "and" attracting and supporting elites "should continue with the current level of attention. The third- group strategies include the Islamization of science, scientific exchange, scientific diplomacy. Transforming the seminaries, establishing the Islamic university, scientific discourse, free thinking. Finally, learning from the West but not to be content to remain a student, and establishing knowledge-based companies and commercialization of science and technology constitute the fourthe- group strategies.یکی از مهمترین اهداف و چشماندازهای ملی و بینالمللی علمی کشور، مرجعیت علمی جمهوری اسلامی است. برای نیل به مرجعیت علمی، لازم است بر اساس ویژگیهای موقعیتی مکانی و زمانی از راهبردهایی که مقام معظم رهبری ارائه میکنند، بهره برد. این تحقیق به دنبال اولویتبندی این راهبردها برای تسریع در نیل به مرجعیت علمی ایران اسلامی است. روش پژوهش حاضر، ترکیبی (کمی و کیفی) است؛ بهگونهای که در گام نخست از روش نظریه دادهبنیاد برای استخراج راهبردهای نیل به مرجعیت علمی از منظر رهبر معظم انقلاب استفاده شده است. استخراج مضامین از میان بیانات مقام معظم رهبری در فاصله سالهای 1368 تا 1393 بوده است. در گام دوم بر اساس روش کمی IPA اقدام به اولویتبندی این راهبردها بر اساس نظرات خبرگان عرصه علم کشور شده است. در بخش نخست، بر اساس طی مراحل استخراج مفاهیم از بیانات رهبری، چهارده راهبرد اساسی (مفاهیم اصلی در کدگذاری باز) برای نیل به مرجعیت علمی شناسایی شده است؛ در ادامه بر اساس تحلیلهای کمی صورتگرفته این راهبردها در چهار دسته مجزا بر اساس دو بعد اهمیت و عملکرد تقسیم شدند که هر دسته نشانگر میزان درجه اولویت آن راهبرد مبتنی بر نیازهای کشور است. درنهایت بعد از استخراج مفاهیمی اصلی بر اساس تحلیلهای کمی صورتگرفته معلوم شد راهبردهای «وحدت حوزه و دانشگاه»، «نهضت نرمافزاری و تولید علم»، «تحول در آموزشوپرورش» و «تحول در نظام تعلیم و تربیت» باید در اولویت قرار گیرند و راهبردهای «مدیریت نظاممند عرصه علمی» و «جذب و حمایت نخبگان» باید با میزان توجه کنونی ادامه یابند و راهبردهای سوم شامل راهبردهای «اسلامیسازی علوم» و «تبادل علمی و دیپلماسی علمی» و راهبردهای «تحول در حوزه علمیه»، «تأسیس دانشگاه اسلامی»، «گفتمانسازی علمی»، «آزاداندیشی»، «یادگیری از غرب ولی شاگرد نماندن» و «تأسیس شرکتهای دانشبنیان و تجاریسازی علم و فناوری» راهبردهای دارای اولویت چهارم را شامل میشوند.https://rahbord.csr.ir/article_124651_b3f9058a23c2ae3dce3128b55d2481cc.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Formation of Entrepreneurial Behaviors with an Emphasis on the Role of Identity and Passionشکلگیری رفتارهای کارآفرینانه با تأکید بر نقش هویت و اشتیاق124652FAراحله قنادیفاطمه عیوضیمحمدرضا زالیJournal Article19700101Since the emergence of identity theory in the field of entrepreneurship, an idea has been prevalent that maybe some people and not everyone possess an identity which is entrepreneurial leading to the formation of entrepreneurial behavior. In addition, entrepreneurial passion influences entrepreneurial behavior through entrepreneurial targeting. Hence, the purpose of this research is to study the formation of entrepreneurial behavior. Sample of the study includes 70 entrepreneurs in Tehran′s, science and technology parks that were selected via simple random sampling. PLS software was utilized to analyze data. According to the results of structural equation modeling method, personal ideal entrepreneurial identity causes entrepreneurial passion for entrepreneurs in Tehran’s science and technology parks and incubators. The reliability of the questionnaire of the research was confirmed with Cronbach’s Alpha = 0.73.با ورود نظریه هویت در حوزه کارآفرینی، این ایده مطرح شد که شاید افرادی خاص و نه همه افراد، دارای هویتی به نام هویت کارآفرینانه باشند که سبب بروز رفتارهای کارآفرینانه میشود. همچنین اشتیـاق کارآفرینانه از طریق هـدفگذاریهای کارآفرینانه بر رفتارهای کارآفرینانه تأثیر میگذارد. بر این اساس، هدف این پژوهش بررسی نحوه شکلگیری رفتارهای کارآفرینانه است. نمونه آماری این پژوهش شامـل هفتاد نفر از کارآفرینان پارکهای علم و فناوری استان تهران است که بهطور تصادفی سـاده انتخـاب شـدهاند. همچنیـن برای تحلیـل دادهها از نرمافزار Partial Least Squares استفـاده شده است. مطـابق نتـایج مــدلیـابی معــادلات ساختاری هویت کارآفرینانه ایدهآل فردی باعث شکلگیری اشتیاق کارآفرینانه کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد استان تهران میشود. اعتبار پرسشنامه استفادهشده برای گردآوری دادهها دارای پایایی با آلفای کرونباخ 73 است.https://rahbord.csr.ir/article_124652_a145ec88d79ab2e5345febfb7b22fa75.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Identification and Analysis of the Driving Forces in the Trend of Improving Economic Value Added to Develop Corporate Foresightشناسایی و تحلیل پیشرانهای روند بهبود ارزش افزوده اقتصادی در راستای آیندهنگاری شرکتها124653FAروح الله بیات0000-0001-7621-8290مسلم شیروانی ناغانیJournal Article19700101In this unstable business environment in Iran, the chance of success belongs to the companies which are able to identify, control and predict the trends and develop foresight based on them. This article seeks to identify and analyze intra-organizational driving forces that stimulated the uptrend economic value added (EVA) in Tehran Stock Exchange Companies, as the most important sectors in the Iranian economy. First, using qualitative methods, the driving forces were recognized and classified in accordance with the strategic model of “Porter’s Value Chain”. Then, using quantitative method and applying structural equations software “PLS”, the relationship between the identified driving forces and EVA growth trend, and the multiple relations of identified driving forces were investigated. Based on the data gathered from 24 companies from 2011 to 2015, findings revealed that the five driving forces, namely, the companies’ power regarding operations, administrative affairs, promotions, marketing, R&D, and IT, have a positive and significant correlation with EVA trend. In addition, the significant correlation between some driving forces was proved. The findings of this research lead us to concentrate on more effective and controllable driving forces and taking them into account in our foresight and the planning of predictive strategies.ناپایداری محیط کنونی کسبوکار در ایران، بخت موفقیت را به شرکتهایی میدهد که قادر به شناسایی، کنترل و پیشبینی روندهای تغییر باشند و بر این اساس آیندهنگاری نمایند. پژوهش حاضر در پی شناسایی و تحلیل پیشرانهای درونسازمانی است که موجب روند صعودی ارزش افزوده اقتصادی (EVA) در شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران، بهعنوان مهمترین شرکتهای حاضر در عرصه اقتصاد کلان ایران میشوند. ابتدا به روش کیفی و با کمک آرای خبرگان، پیشرانها شناسایی و طبق الگوی راهبردی زنجیره ارزش پورتر دستهبندی شدند. در ادامه به روش کمّی و با کمک نرمافزار معادلات ساختاری PLS، رابطه پیشرانهای شناساییشده با روند رشد EVA و روابط چندگانه میان پیشرانها بررسی شد. یافتههای تحقیق بر روی 24 شرکت در قلمرو زمانی 1390 تا 1394 نشان داد که پنج مورد از پیشرانها (توان شرکت در عملیات، امور اداری و اجرایی، ترفیع و بازاریابی، R&D و IT) بر اساس زیرشاخههای شناساییشده برای آنها، رابطه مثبت و معناداری با روند رشد EVA دارند. معناداری برخی از روابط میان پیشرانها نیز مورد تأیید قرار گرفت. نتایج این پژوهش ما را به سمت و سوی پیشرانهای اثرگذارتر با قابلیت کنترل بیشتر و لحاظ آنها در آیندهنگاری و تدوین راهبردهای آیندهنگر رهنمون میسازد.https://rahbord.csr.ir/article_124653_b56bac7d35cf9defb9ee644e009841e1.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Securitization of the Islamic Republic of Iran and Saudi Arabia Cyber-Tensions; Threats and Strategic Requirementsامنیتیسازی تنش سایبری جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی؛ تهدیدها و الزامات راهبردی124654FAاحمد سلطانی نژادمحمد داوندJournal Article19700101With the securitization of cyber-discourse, the Islamic Republic of Iran will be engaged in a crisis and failure to adopt appropriate strategies against it will lead to possible international threats such as the nuclear dossier. Following the events of 2011 in West Asia and North Africa, the systematic tensions between Iran and Saudi Arabia overflowed into cyberspace. On August.15, 2015, during cyber tension between Iran and Saudi, Aramco′s, cyber-equipment on a large scale was hacked. American experts have identified Iran′s as the cause of these attacks. After this event, the Islamic Republic of Iran′s cyber-discourse were exposed to securitization by Saudi allies, especially, the United States. These countries by ignoring Saudi Arabia′s cyber-attacks against Iran, have considered attacks on Saudi Arabia′s cyber-equipment (they believe that Iran is the main cause of these attacks) as a potential threat to most countries in the world.امنیتیکردن گفتمان سایبری، جمهوری اسلامی ایران را در مسیری بحرانی قرار خواهد داد که عدم اتخاذ راهبردهای مناسب در برابر آن، ابعاد احتمالی بینالمللی مانند پرونده هستهای در پی خواهد داشت. پس از وقایع سال 2011 در غرب آسیا و شمال آفریقا، تنش نظاممند ایران و عربستان به فضای مجازی سرریز شد. در کشاکش تنش سایبری دو کشور در 15 آگوست 2012، تأسیسات سایبری شرکت آرامکو عربستان مورد حمله سایبری قرار گرفت. متخصصان آمریکایی مسبب حمله سایبری به آرامکو را ایران معرفی کردند. پس از این واقعه، گفتمان سایبری جمهوری اسلامی ایران از جانب همپیمانان عربستان، بهویژه ایالاتمتحده در معرض امنیتیسازی قرار گرفت. حال این پرسشها مطرح هستند که تنش سایبری ایران و عربستان چگونه به فرایند امنیتیکردن گفتمان سایبری جمهوری اسلامی ایران دامن میزند؟ و امنیتیکردن گفتمان سایبری ایران چه ابعاد و عناصری را در بر دارد؟ نویسندگان در پاسخ پرسشهای پژوهش، امنیتیکردن و ابعاد آن را شامل سه مرحله میدانند: (1) کشورهای همپیمان سعودی سعی در معرفی ایران بهعنوان متجاوز به امنیت سایبری عربستان را دارند، (2) این کشورها با نادیدهگرفتن حملات سایبری عربستان علیه ایران، حملات صورت گرفته به عربستان (که عاملیت ایران در اجرای آنها اثبات نشده) را بهمثابه تهدیدی بالقوه برای بیشتر کشورهای دنیا میپندارند، (3) این تهدیدپنداری کشورهای همپیمان سعودی با سازوکارهایی نظیر دگرنمایی توان سایبری ایران (افراد و نهادها) تلاشی بهانهجویانه در مسیر اتهام به ایران در تکمیل فعالیتهای تروریستی، هستهای و حقوق بشری است. بنابراین، نویسندگان معتقدند توجه به معضل امنیتیکردن گفتمان سایبری باید یکی از الزامات راهبردی ایران در سالهای آتی باشد. رویکرد تحقیق حاضر، تحلیلی و روش گردآوردی اطلاعات، اسنادی و کتابخانهای است.https://rahbord.csr.ir/article_124654_9c1417489e10ddbb81f291b55c1c5018.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Jurisdiction Over the Violation of Trademarks in Virtual Space in the US Jurisprudenceصلاحیت قضایی بر نقض علائم تجاری در فضای مجازی در رویه قضایی آمریکا124655FAمریم قربانی فرنجادعلی الماسیJournal Article19700101In the age of electronic commerce, relying upon the territorial protection of trademarks law and facing its violation in the virtual space have become a challenging task. The lack of legislations for analyzing virtual space and the ambiguity over its connection with physical space in the law to determine jurisdiction have prompted the U.S. courts to tackle with the violation of trademarks and to give verdict on them by identifying some criteria in jurisprudence. According to these criteria, an American court accepts its jurisdiction in the virtual space and awards compensation based the state law on the conditions that certain factors exist and certain criteria are realized. By realizing those crideria, the court can extend the law even extra-territorially to damages incurred in a foreign territory. These criteria are: 1. The violation of trademark affects significantly the U.S. trade. 2. The site containing the violated trademark has been launched to target U.S. citizens and to influence its trade. 3. The site actively interactes with the U.S. residents and has caused damages within the country. 4. The accused has benefitted. from its deals and therefore, has exposed himself to the jurisdiction and legal protection of that state. In all these cases, the court determine and execute its personal jurisdiction.در عصر تجارت الکترونیک، تکیهبر حمایت سرزمینی از حقوق علائم تجاری و مواجهه با نقض آن در فضای مجازی با چالشهایی مواجه شده است. فقدان قوانین موضوعه در تحلیل فضای مجازی و عدم تعیین عوامل ارتباطی آن با فضای فیزیکی در قانون در جهت تعیین صلاحیت قضایی، دادگاههای آمریکا را بر آن داشته است که با شناسایی معیارهایی در رویه قضایی با نقض علامت تجاری مواجهه و درخصوص آن تصمیمگیری کنند. مطابق با این معیارها، زمانی دادگاه آمریکایی صلاحیت قضایی خود در فضای مجازی را میپذیرد و حکم به جبران خسارت مطابق با قانون آن ایالت میدهد که عواملی موجود و معیارهایی محقق شده باشد. با تحقق آن معیارها دادگاه میتواند ضمن پذیرش صلاحیت در موارد مقتضی قانون خود را حتی بهصورت فراسرزمینی بر خسارات واقعشده در سرزمین بیگانه نیز تسری دهد. این معیارها عبارتند از: 1- نقض علامت تجاری بر تجارت آمریکا تأثیر اساسی داشته باشد. 2- سایت حاوی علامت نقضشده خطاب به شهروندان آمریکا و باهدف تأثیرگذاشتن بر تجارت آن کشور راهاندازی شده باشد. 3- سایت، بهصورت فعال با ساکنان آمریکا در تعامل بوده و سبب ورود خسارت در این کشور شده باشد. 4- خوانده از افعال یا معاملات خود منتفع شده و بدین ترتیب خود را در معرض صلاحیت قضایی و حمایت قانونی آن ایالت قرار داده باشد. در همه این موارد دادگاه صلاحیت شخصی خود را احراز و اعمال میکند.https://rahbord.csr.ir/article_124655_23c440616669581bef0b8fbcc32af599.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Assessing Passive Defense Considerations in the Design of Sustainable Residential Buildings Against Military Threatsارزیابی ملاحظات پدافند غیرعامل در طراحی ساختمانهای مسکونی پایدار در برابر تهدیدات نظامی124656FAسیدبهشید حسینیسیدمحمدمهدی صفوی همامیعلیرضا عندلیبJournal Article19700101Passive defense as one of the two types of defense against enemy military actions and threats, paves the way for sustainable assets improvement of countries at the time of occurrence of threat. Residential buldings are among the important assets in the city, which must ensure the public safety and the experience of recent wars in the region suggests that residential areas are not protected against enemy aggression. The small increase in the urban settlements in the country is not consistent with the defense imperatives in this field and for this reason, this article aims to extract passive defense strategies developed in the field of residential buildings and to prioritize them. The main feature of this field of research is prioritizing strategies to help guide the executive planners in this field in defensive investments. In this cross-sectional study which has been conducted based on the descriptive- analytical method, initially, eight passive defense strategies in the design of residential buildings were extracted from library documents. Then these factors were ranked based on the field study and a questionnaire using Likert and AHP comparative methods measured by Cronbach′s Alpha, yielding respectively 906/0 and 966/0 through a sample composed of 32 experts. After ranking the results of both methods, they were compared and the results showed that the best defense strategy for sustainable architecture in urban residential buildings is using the safe space. After using the safe space, strengthening and positioning factors achieved the greatest scores.پدافند غیرعامل بهعنوان یکی از دو گونه دفاع در برابر اقدامات و تهدیدات نظامی دشمن، مسیر ارتقای پایداری سرمایههای هر کشور را در زمان رخداد تهدید هموار میسازد. ازجمله سرمایههای حائز اهمیت شهر که وظیفه تأمین امنیت مردم را بر عهده دارد، ساختمانهای مسکونی بوده و تجارب جنگهای اخیر در منطقه حاکی از آن است که مناطق مسکونی از گزند تعدی دشمن در امان نمیباشند. این در حالی است که روند افزایش کمی سکونتگاهها در کشور، انطباقی با ضروریات دفاعی در این حوزه نداشته و به همین دلیل تحقیق حاضر باهدف استخراج ملاحظات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمانهای مسکونی در برابر تهدید حملات هوایی و اولویتبندی آنها تدوین شده است. ویژگی اصلی تحقیق، اولویتبندی ملاحظات این حوزه است تا راهنمایی برای برنامهریزان اجرایی این حوزه را در بُعد سرمایهگذاری دفاعی فراهم کند. در این تحقیق که بر اساس روش توصیفی- تحلیلی انجام شده است، ابتدا هشت راهبرد پدافند غیرعامل در حوزه طراحی ساختمانهای مسکونی از اسناد کتابخانهای استخراج شد. سپس ملاحظات مذکور بر اساس روش میدانی پرسشنامه و با بهرهگیری از روشهای مقایسهای طیف لیکرت و AHP و به ترتیب با اعداد آلفای کرونباخ 906/0 و 966/0، توسط یک جامعه نمونه متخصص 32 نفری رتبهبندی شدند. پس از رتبهبندی نتایج حاصل از هر دو روش با یکدیگر مقایسه شدند و نتیجه حاکی از آن شد که بهترین ملاحظات معماری پایدار دفاعی در خانههای مسکونی شهری، بهرهگیری از فضای امن است. پس از بهرهگیری از فضای امن نیز، مقاومسازی و مکانیابی بیشترین امتیاز را در بین ملاحظات به خود اختصاص دادهاند.https://rahbord.csr.ir/article_124656_f79bf8f5851316c7278863029e7356ea.pdfپژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Toward Integration in the Public Policy Making: the Unique Body of Governance and Public Policyدر تکاپوی یکپارچگی در نظام خطمشیگذاری عمومی: الگوی پیکره واحد حکمرانی و خطمشی عمومی124657FAJournal Article19700101Each public problem has various aspects. On the other side, the system of governance and public policy created to solve problems is composed of several principles. As a result, to prevent divergence resulted from multiplicities and related negative effects, we need integration. Thus, the aim of this article is to specify how we can determine the integrity of public policy and governance system at all levels and aspects. In this article, which is an applied research, grounded theory is used as a qualitative method for gathering and analyzing data. The study population consists of professors and experts specialized in different dimensions and multiple angles of public policies and having a position in public policy-making institutes. Sampling method was targeted with a sample size of 16 people and interview method was used and the obtained model from the interviews, was accredited by Delphi method. Finally, components and usages of the model are briefly explainedهر یک از مسائل و موضوعات عمومی ابعاد متعددی دارند. از سوی دیگر، نظام حکمرانی و خطمشی عمومی که برای حل این مسائل ایجاد شده است نیز از ارکان متعددی تشکیل شده است. درنتیجه برای پیشگیری از واگرایی هر دو دسته این تعددها و آسیبهای مربوط به آن، نیازمند یکپارچگی هستیم. از اینرو هدف تحقیق حاضر آن است که مشخص شود چگونه میتوان به یکپارچگی در نظام خطمشی عمومی و حکمرانی شامل همه ارکان و ابعاد مسائل رسید. در پژوهش حاضر که هدف آن کاربردی است از روش نظریه دادهبنیاد بهعنوان روشی کیفی برای گردآوری و تحلیل دادهها، استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق، متشکل از آن دسته از استادان و خبرگان متخصص در ابعاد و زوایای متعدد و مختلف خطمشیهای عمومی بوده است که در نهادهای خطمشیگذاری عمومی کشور سمت هم داشتهاند. روش نمونهگیری، نمونهبرداری هدفمند با تعداد نمونه 16 نفر و ابزار آن مصاحبه بوده است و الگوی به دستآمده از مصاحبهها، با روش دلفی اعتباربخشی شده است. مؤلفهها و کاربردهای الگو در پایان مقاله بهصورت خلاصه تبیین شده است.پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظامفصلنامه علمی راهبرد1028-310227120180522Toward Integration in the Public Policy Making: the Unique Body of Governance and Public Policyدر تکاپوی یکپارچگی در نظام خطمشیگذاری عمومی: الگوی پیکره واحد حکمرانی و خطمشی عمومی124658FAسیدحسین اخوان علویسیدمهدی میریعبدالحسین خسروپناهعلی حمیدیزادهمحمدحسین رحمتیJournal Article19700101Each public problem has various aspects. On the other side, the system of governance and public policy created to solve problems is composed of several principles. As a result, to prevent divergence resulted from multiplicities and related negative effects, we need integration. Thus, the aim of this article is to specify how we can determine the integrity of public policy and governance system at all levels and aspects. In this article, which is an applied research, grounded theory is used as a qualitative method for gathering and analyzing data. The study population consists of professors and experts specialized in different dimensions and multiple angles of public policies and having a position in public policy-making institutes. Sampling method was targeted with a sample size of 16 people and interview method was used and the obtained model from the interviews, was accredited by Delphi method. Finally, components and usages of the model are briefly explainedهر یک از مسائل و موضوعات عمومی ابعاد متعددی دارند. از سوی دیگر، نظام حکمرانی و خطمشی عمومی که برای حل این مسائل ایجاد شده است نیز از ارکان متعددی تشکیل شده است. درنتیجه برای پیشگیری از واگرایی هر دو دسته این تعددها و آسیبهای مربوط به آن، نیازمند یکپارچگی هستیم. از اینرو هدف تحقیق حاضر آن است که مشخص شود چگونه میتوان به یکپارچگی در نظام خطمشی عمومی و حکمرانی شامل همه ارکان و ابعاد مسائل رسید. در پژوهش حاضر که هدف آن کاربردی است از روش نظریه دادهبنیاد بهعنوان روشی کیفی برای گردآوری و تحلیل دادهها، استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق، متشکل از آن دسته از استادان و خبرگان متخصص در ابعاد و زوایای متعدد و مختلف خطمشیهای عمومی بوده است که در نهادهای خطمشیگذاری عمومی کشور سمت هم داشتهاند. روش نمونهگیری، نمونهبرداری هدفمند با تعداد نمونه 16 نفر و ابزار آن مصاحبه بوده است و الگوی به دستآمده از مصاحبهها، با روش دلفی اعتباربخشی شده است. مؤلفهها و کاربردهای الگو در پایان مقاله بهصورت خلاصه تبیین شده است.https://rahbord.csr.ir/article_124658_33c828fe4890f5e9d58a4c8b85132c74.pdf