@article { author = {Asgari, Tayebeh and Naimi-Sadigh, Ali and Abdolshah, Mohammad}, title = {Developing new strategies in the banking industry based on digital technologies}, journal = {Strategy}, volume = {28}, number = {3}, pages = {5-34}, year = {2019}, publisher = {پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام}, issn = {1028-3102}, eissn = {2588-6525}, doi = {}, abstract = {The rapid advances in digital environments, the need to provide digital services, the importance of product and service innovation, risk optimization and customer experience management are among the key factors driving today's organizations to adopt new digital strategies. In this research, new strategies in the banking industry in the field of digital technologies have been identified. This research is applied and is combined with two qualitative and quantitative methods. In this descriptive-survey study, Delphi method and library studies, factors (internal and external) of the organization were identified and organizational strategies were determined, then by using the AHP technique and with the help of Expert Choice software, these strategies ranked Was included. The ranking of ICT strategies was achieved in the order of strategies based on mobile technology, fintech, and social media and so on. By comparing the rankings, according to bank experts, the mobile technology is a suitable template to simultaneously create value, create innovation for the customer, and reduce current costs of the organization. Accordingly, the best digital strategy for the organization is the digital solution strategy. Digital solutions not only add value to the use of that product, but also by selling a product, but also by providing services.    }, keywords = {Digital Strategy,New Technologies,banking industry,services,value innovation}, title_fa = {تدوین راهبردهای نوین در صنعت بانکداری با تکیه بر فناوری‌های دیجیتال}, abstract_fa = {پیشرفت‌های سریع محیط دیجیتال، ضرورت ارائه خدمات دیجیتال، اهمیت نوآوری در محصولات و خدمات، بهینه‌سازی ریسک و مدیریت تجربه مشتریان از اصلی‌ترین عواملی است که سازمان‌های امروز را به اتخاذ راهبرد‏های نوین دیجیتالی سوق می‌دهد. در این تحقیق به‏ شناسایی راهبرد‏های نوین در صنعت بانکداری در حوزه فناوری‏های دیجیتال پرداخته شده است. این تحقیق کاربردی و از ترکیب دو روش کیفی و کمی حاصل شده است. در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، ابتدا به کمک روش دلفی و مطالعات کتابخانه‏ای، عوامل (داخلی و خارجی) سازمان شناسایی و راهبرد‏های سازمانی تعیین، سپس با استفاده از فرایند تحلیل سلسله‏مراتبی[1]و به کمک نرم‌افزار[2] این راهبرد‏ها رتبه‌بندی شد. نتیجه رتبه‏بندی راهبرد‏های اولیه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به ترتیب راهبرد‏های مبتنی بر فناوری موبایل، فین‏تک، رسانه‏های اجتماعی و ... به‏دست آمد. با مقایسه رتبه‏بندی‏های انجام‏شده، از نظر کارشناسان خبره بانک فناوری‌های مبتنی بر موبایل، قالبی مناسب برای به‌کارگیری هم‌زمان ایجاد ارزش، خلق نوآوری برای مشتری و کاهش هزینه‌های جاری سازمان است. بر این اساس بهترین راهبرد نوین دیجیتال برای سازمان، راهبرد راه‌حل دیجیتال است. راه‌حل‌های دیجیتالی نه‌تنها با فروش یک محصول، بلکه با ارائه خدمات، ارزش‌افزوده مربوط به استفاده از آن محصول را به‌طور مداوم اضافه می‌کنند.  }, keywords_fa = {راهبرد دیجیتال,فناوری‏های نوین,صنعت بانکداری,خدمات,نوآوری ارزش}, url = {https://rahbord.csr.ir/article_117558.html}, eprint = {https://rahbord.csr.ir/article_117558_2fde7079ab2a582030493913916554b6.pdf} }